AlphaGo byl počítačový program využívající umělou inteligenci, který hraje deskovou hru GO a byl vytvořen společností Google DeepMind v říjnu 2015. Stal se prvním počítačovým programem, který porazil profesionálního hráče GO na hrací ploše 19x19.
V březnu 2016 porazil hráče I Se-tola v pěti zápasech s konečným výsledkem 4:1 a v květnu 2017 AlphaGo porazil nejlepšího hráče GO té doby, Kche Ťie ve třech zápasech s výsledkem 2:1. AlphaGo pro volbu tahů využíval algoritmus Monte Carlo a rozhodoval se na základě znalostí naučených strojovým učením – tzn. umělou neuronovou sítí, pozorováním her hráčů i jiných programů. GO je považována za mnohem náročnější hru pro počítače než například šachy, protože existuje více možností tahů a více variací v každé hře. Pro srovnání počítač Deep Blue dokázal po dvou desetiletích vývoje porazit šachového velmistra Garryho Kasparova v roce 1997, zatímco tehdejší nejlepší programy pro hru GO byly na úrovni 5. amatérského danu a nedokázaly porazit profesionální hráče.
Comentarios